Livsmedel – Länkar

Bra basvaror kan vara svåra att hitta – därför har jag samlat mina favoriter och alternativ på den här sidan. 

Vissa av produkterna innehåller annonslänkar till bodystore. 

Obs! Sidan kommer att fyllas på allt eftersom. 

Kycklingbuljong

En naturlig och bra buljong utan onödiga tillsatser som jästextrakt och socker.

Biffbuljong

En naturlig och bra buljong utan onödiga tillsatser som jästextrakt och socker.

Kryddmixer

Kryddmixer från spicemaster är fria från utan som socker, jästextrakt osv. Välj bland cajun, taco, kebab shawarma, masala eller olika curry.

Renbuljong - Pulver

En naturlig och bra buljong utan onödiga tillsatser som jästextrakt och socker.

Bjäst

Bjäst innehåller mängder med B-vitaminer och är ett bra tillskott av det om man inte äter "allt". Ha på äggen på morgonen till exempel.

Jordmandel

Detta är ett bra alternativ att använda i bak för dig som inte tål nötter! Jordmandel är nämligen ingen nöt trots namnet.

Kokosmjölk

Min absoluta favorit - perfekt konsistens och god att ha i soppa, gryta, glass eller smoothie. Tips är att alltid ha den i kylen så att du kan vispa den vid behov.

Äkta vaniljpulver

Vaniljpulver utan socker - kan användas i kaffet eller i bakverk liksom på kokosgröten eller i bananpannkakor.

Knäckebröd

Ibland kan man vilja köpa en bra produkt och inte så och baka själv. Då är Clean eating bra - fria från tillsatser och spannmål.

Färdigmat

Händer det att du har bråttom och vill ha något färdigt att äta? Då är Pauluns soppor bra att ha i kylen hemma eller på arbetet.

Basilikapesto

En väldigt god basilikapesto utan inflammatoriska, vegetabiliska oljor eller smakförstärkare.

Nässla

Nässla är ett bra tillskott som innehåller mängder med näringsämnen. Bra vid inflammation, förstoppning och värk till exempel.

Get raw

En del socker i, men om du inte är känslig så kan detta vara ett alternativ att ha på vägen. Finns i flera smaker.

Tomatpesto

En väldigt god tomatpesto utan inflammatoriska, vegetabiliska oljor eller smakförstärkare.

Andra tips på mat som man kan äta på vägen: 
  • Makrillfilé i tomatsås
  • Rostade mandlar (ej i veg olja) 
  • Skalade morötter
  • Kokta ägg
  • Bananpannkakor (helst på gröna bananer) 
  • Färdig vitkålssallad med vinäger / olja / senap
  • Äggmuffins med fyllning